صنعت و بازرگانی ریحانی | فیوز فست | برق قدرت | فیوز کاردی | ابزار دقیق

رله PLC

رله PLC قطعه ای الکترونیکی است که جزو سوئیچینگ ها به حساب می آید که رابطی میان PLC یا کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی و برخی از اجزاء دستگاه ها مانند موتور، سنسورها، شیرهای برقی و … می باشد.

این ارتباط توسط رله به PLC اجازه می دهد تا آن قطعات را به خوبی کنترل کند. رله PLC امکان ارتباط آن را با دستگاه های دیگر فراهم می آورد و همچنین از آن محافظت می کند و مانند یک عایق الکترونیکی برای PLC عمل می کند. همچنین رله PLC داده ها و پیام های حسگرها و سنسورها را برای کنترل و نظارت و تجزیه و تحلیل به PLC می فرستد.

ویژگی های رله PLC

رله های PLC ضریب اطمینان بالایی دارند. به این معنی که نسبت به انواع دیگر رله ها مانند رله های الکترومکانیکی سنتی، قابل اطمینان تر و دقیق تر عمل می کنند. رله PLC سایش و اصطکاک کمتری ایجاد می کند که این ویژگی باعث می شود استهلاک و فرسایش کمتری پیدا کند.

و به همین دلیل نیز رله PLC طول عمر بالاتری دارند و بازدهی و راندمان بیشتری در طول عمر خویش دارند. به علاوه این فرسایش کمتر سبب شده است که رله PLC نسبت به انواع دیگر نیاز به تعمیر کمتر داشته باشد و هزینه های تعمیر کاهش پیدا کند.

ویژگی دیگر رله PLC، انعطاف پذیری و سازگاری بالای آن با سیستم های الکتریکی و اتوماسیون و تجهیزات دیگر است. رله PLC قابل برنامه ریزی است و می توان آن را بارها و به صورت مکرر نیز برنامه ریزی نمود که این ویژگی هماهنگی بالای آن را با سیستم ها نشان می دهد. همچنین در صورتی که تغییراتی در تنظیمات و تجهیزات و اجزاء دیگر به وجود بیاید، می توان تنظیمات رله PLC را متناسب با تغییرات جدید، تغییر داد و نیازی به تغییر قطعه نمی باشد.

امروزه سیستم های اتوماسیون و تجهیزات الکترونیکی به سمت و سویی رفته است که نیازمند بالاترین انعطاف پذیری و سازگاری می باشد زیرا تغییر جزوی از سیستم های رو به رشد می باشد و رله باید بتواند خود را با شرایط جدید سازگار نماید.

از دیگر ویژگی ها و مزایای رله PLC قابلیت تشخیص بالای آن ها می باشد. این قابلیت تشخیص بالا موجب عیب یابی قدرتمند این قطعات می گردد. هرگونه ناهنجاری عیب و خطا که توسط رله PL در سیستم های الکترونیکی مشاهده شود، به سیستم نظارتی و کنترلی اعلام می گردد. پیدا کردن خطاها و اختلالات و عیب های سیستم ها در اسرع وقت، موجب کاهش هزینه های نگهداری و تعمیر می شود و از وارد آمدن خسارت های سنگین به سیستم ها جلوگیری می نماید. هزینه های کمتری به سیستم ها و مجموعه ها وارد می شود و راندمان کاری بالا می رود.

کاربردهای رله PLC

یکی از عمده ترین کاربردهای رله PLC در خطوط تولید اتوماسیون های صنعتی می باشد. این قطعه الکترونیکی در مراحل حمل و نقل مواد اولیه، خطوط تولید و مونتاژ و کیفیت کنترل محصولات و بخش های دیگر مورد استفاده قرار می گیرند و از سیستم های اتوماسیون محافظت می کنند و میزان بهره وری را بالا می برند. رله PLC عملکرد ماشین آلات را به خوبی رصد، کنترل و تنظیم می کند.

همچنین یکی از مهم ترین کاربردهای رله PLC توزیع نیرو به صورت معین شده بین اجزاء و بخش های مختلف سیستم های اتوماسیون و تجهیزات مشخص شده می باشد. رله PLC قابلیت مدیریت انرژی را به بهترین شکل دارد و از اتلاف و به هدر رفتن انرژی در این سیستم ها جلوگیری می نماید. رله PLC به توزیع درست برق کمک نموده و به کاهش بار کمک می کند. دیگر آنکه رله PLC در راستای ادغام منابع انرژی تجدید پذیر عمل می نماید. تمامی این موارد به کاهش هزینه ها منجر می شوند.

یکی دیگر از کاربردهای پر اهمیت رله PLC اتوماسیون ساختمان می باشد. این قطعه می تواند در کنترل سیستم های روشنایی، دزدگیرها و سیستم های امنیتی، سیستم های HVAC و موارد دیگری از این دست مفید واقع شود. رله PLC می تواند مصرف انرژی را هدفمند نموده و از اتلاف آن جلوگیری نماید. رله PLC موجب رفاه هر چه بیشتر ساکنان ساختمان می گردد.

خرید رله PLC انتخابی اقتصادی و مفید برای بسیاری از سیستم های اتوماسیون می باشد و نشان از آینده نگری و هوشمندی طراحان آن می باشد. رله PLC قابلیت توسعه دادن و تغییر دادن دارد و با تغییر سیستم ها به کل کنار گذاشته نمی شود.

می توان آن را تغییر داد و برنامه ریزی کرد. از سویی دیگر این محصول موجب بالا بردن راندمان و بهره وری مجموعه ها است. از سیستم ها محافظت می کند و اختلالات را در کوتاه ترین زمان ممکن شناسایی و عیب یابی می نماید. این محصول در انواع برندهای معتبر جهانی در بازار وجود دارند که در این مجموعه به صورت اورجینال با کیفیت بالا و قیمتی مقرون به صرفه به متقاضیان ارائه می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.